söndag 13 mars 2011

Breaking the law

Enligt lagen om skydd mot olyckor (LSO) får inte lösa eller bärnnbara föremål förvaras i trappuppgångar.
Det blev jag upplyst om idag i ett brev från min bostadrättsförening.

Med andra ord, jag är kriminell.

Jag har en liten dörrmatta som ligger utanför dörren. Eller man kanske bara ska kalla mig medbrottsling. Mattan låg där nämligen när jag flyttade in och jag har valt att låta den ligga kvar.

Hur som så får man inte ha den där. Tydligen försvårar den släckningsarbetet vid brand. Men alltså jag vet inte....

Om det nu skulle börja brinna hos mig, det är liksom inte så att jag kommer kräva av brandmännen att de ska torka av sig om fötterna innan de kommer in. Och jag vet inte riktigt hur ofta man snubblar på dörrmattor. Men, men det är kanske nåt som brandmän ofta gör. Vad vet jag.

Bäst att plocka bort den iallafall så man inte hamnar i finkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar