lördag 12 mars 2011

En helt ny karriär

Ja då var det dags. Arbetslös och fågelfri. Inte visste jag att jag var en sån workoholic förrens nu (ja höhö tänker ni, det kunde vi sagt till dig för några år sen). Ledig en lördag liksom, vad är det för trams. Jag har abstinens.

Vaknade 06.30 och nu när klockan inte ens är lunchdax... dvs 14.00... så har jag redan hunnit med allt jag skulle göra idag (ok, inte ALLT).

Men, då tänkte jag att jag kan ju börja fundera på vad jag ska göra härnäst. Hittills har jag kommit på två idéer:

1. Börja sälja jultidningar - ok, aningens säsongsbetonat, men igår när jag gick runt i andra butiker och försökte göra mig av med växel så kände jag mig lite som en jultidningsförsäljare. Jag var till och med ganska duktig. Dessutom har jag ju tidigare erfarenhet. Bäst att sätta upp det på mitt CV.

2. Starta svartcafé - jag hade tänkt önska mig en espressomaskin i födelsedagspresent och då föddes idén. Folk kan komma hem till mig och fika för en billig peng. Jag ser redan framför mig hur polisen står utanför och bara väntar på att få göra en rassia. Sen när de väl kommer in och ser alla cafégäster står jag där oskyldig "Nej, asså jag ville bara bjuda på kaffe". Det kommer lätt bli Malmös "it" café.

Ja, det är så långt jag har kommit. Så jag tror att jag tar en veckas semester istället. För om det nu inte blir jultidningar så kan jag ju i lugn och ro invänta Maj-blommesäsongen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar