onsdag 30 mars 2011

Clarissa

När jag var mindre brukade jag och min kära kusin Anja alltid åka till vår farmor i metropolen Ekeby utanför Helsingborg. Där höll vi sommarlov med allt vad det innebar.

En favoritsyssla var dock att kolla på sommarlovsmorgon och dricka varm choklad. Det bästa på sommarlovsmorgon var en serie som hette "Clarissa". Vi tyckte att tjejen i serien va bara sååå cool och hade sååå coola kläder. Så givetvis försökte vi apa efter.

Tyvärr var och är ju nu inte Ekeby känt för att vara nån fashion-city (ja, om man nu inte räknar Zoom In). Så vi fick en del konstiga blickar på oss då vi gick med leggings under våra jeansshorts.

Idag när jag struttar runt här hemma i ungefär samma outfit kan jag inte låta bli att tänka att jisses... vi var före vår tid.

1 kommentar:

  1. Jag älskade oxå Clarissa, hennes och Blossoms kläder var såååå snygga.

    SvaraRadera