torsdag 31 mars 2011

Gå på lokal

Så här när våren är på väg så fick jag ett litet sug i magen efter att gå på spelningar. Förr i världen sprang jag ju runt på sånt i tid och otid.

Jag började lite lätt med att kolla utbudet i Norrköping av alla ställen. Mannen bor ju där. Och ja, först var det inga konstigheter. Fanns några helt ok klubbar som jag skulle kunna tänka mig att gå på.

Men sen slog det mig. I'm old.

Åldersgräns 18år!!!! Ja, vid en första anblick tänkte jag inte så mycket på det... jag menar det var ju igår som jag tog studenten. Eller vänta.... nej... så var det ju inte.... men det KÄNNS så.

Så nu är min fråga... kommer "kidzen" tycka att jag är gammal?!?! Kommer de ana oråd när jag inte beställer in den billigaste ölen utan en som är god? Kommer de skratta åt tanten som tycker att hon är lite hipp i sina fjortis kläder från Monki?

Andreas tror jag kommer undan... han är ju ändå lite äldre... och han kan alltid skrälla med att han har minsann sett Kurt Cobain live.

Så jag får väl bara vänta liiiite till.... så jag kommer över den här mitt-i-mellan-åldern... för när jag är trettioåtta... jag då kanske jag också klassas som kultig.

Paula på Debaser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar