tisdag 8 mars 2011

Pyssling

Om ett tag... kan vara dagar, kan vara år (ok inte år men ja, en längre tid), kommer jag bli arbetslös. Inte jätteroligt, men inte mycket man kan göra åt saken.

Hur som så stod jag precis ute och... hum...*host*... drack kaffe och fick se några söta små gula vårblommor som just krupit fram ur jorden.

Då slog det mig. Jag ska bli pysslig!!!
En såndär trevlig typ som har tid att polcka in de första vårblommorna och sätta i en söt vas på köksbordet. Nu har jag ju ändå inte något bättre för mig och jag gillar ju trots allt inredning och pill.

Jag har redan en förebild i ämnet. Min kollega Johans sambo Angelica. Hon har en mycket trevlig blogg. Fin och inte så pretto.

Ok, riktigt SÅ pysslig blir jag kanske aldrig, men vi får väl se. Ska gå ut och provplocka blommor nu.

1 kommentar:

  1. åhh tack för berömmet! alla kan bli pyssliga om man bara övar (okej krävs väl lite medfödd förmåga).
    läs mer här om just övning!

    http://www.underbaraclara.nu/185339/2010/10/05/kreativitet-ar-en-muskel-som-vaxer-om-man-tranar/

    jag har flera böcker till inspiration om du vill låna!

    kram angelica

    SvaraRadera