tisdag 22 mars 2011

CSN-övning

Det fanns en tid då man klarade av att leva på ynka 6000:- i månaden. Denna tid känns ganska svunnen om jag får säga det själv. Men idag tänkte jag att jag får väl ta och prova igen.

Dagens "CSN-övning" fick bli fika.

Jag knatade först ut till Myrorna. Men nej, där fann jag inte vad jag sökte. Nästa stopp blev Emmaus. Och där fanns den. Boken jag letat efter. Män som hatar kvinnor.

SVT visar ju just nu Milleniumtriologin. Jag har inte alls intresserat mig för varken böckerna eller filmerna innan. Men nu är Lisbeth Salander min idol. Så jag köpte första boken för en femma.

Vägg i vägg med Emmaus ligger Ö&B så där köpte jag fattigmans latte och lite biscotti.

Allt som allt är jag faktiskt väldigt nöjd med dagen och övningen. Hur eller hur har pengar aldrig gjort någon lycklig.

Dagens fynd.

Inte så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar