söndag 13 mars 2011

I miss KB

Jag minns det som igår. Dagen då jag flyttade till Malmö.

Min bästa vän Marie flyttade också ner efter ett litet tag och vårt kanske absoluta favoritställe i hela stan var KB. Vi hade inga jobb och inga pengar.... men till KB, det skulle vi ändå.

Vi drack öl, kollade band, trillade i garderobköer, åt falafel på Jalla Jalla... ja allt det där man ska göra när man hänger på KB i Malmö.

På väggarna i lokalen sitter det en massa affischer på olika artister som har spelat där och lite annat. Jag har en speciell favorit. Den är kanske lite kontroverisell men i löv it. Så när jag hittade den i miniformat var det bara att slå till, och idag har jag äntligen ramat in den.

Känns mycket bra. Nästan som att ha en liten del av KB hemma hos sig själv.

Underground will take over Lunds Konsthall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar