lördag 5 mars 2011

Girlpower

Min chef har alltid varit lite nytänkande. Han har valt att anställa unga tjejer på chefspositioner. Ett trevligt initiativ tycker jag. Särskillt när situationer som denna utspelar sig:

Jag och min manliga kollega i 50-års åldern jobbar i butiken. Han står i kassan och det är kö. In kommer en annan medelålders till synes lite stressad man. Eftersom jag är ledig frågar jag om han behöver någon hjälp.

- Nej tack, jag behöver prata med mannen i kassan.

Ok, han lät ganska bestämd och avvisande så jag ställer mig åt sidan igen. Mannen kommer tillslut längst fram i kassan till min kollega och säger lite snorkigt på ett "man-to-man" sätt:

- Ja, jag tänkte att det var bäst att jag pratade med någon som är ansvarig här!

Min kollega tittar åt mitt håll och säger:

-Ja då är det Paula du ska prata med.

Moahhhhahahahaha!!! Ja, det sa jag klart inte, men jag kände mig ändå ganska nöjd då den medelålders herrn såg lite snopen ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar