lördag 21 maj 2011

Floddy

Min bästa vän och vapendragare heter Flodis aka Floddan/Floddy. Han är en liten flodhäst i stretchfrotté och sover i min säng vaje natt. Hur vi lärde känna varandra får vi ta i ett annat inlägg (och han var inte up for photoshoot idag). Hur som så gillar jag flodhästar!

Och idag när jag tog min vanliga lördagspromenad till Erikshjälpen så hittade jag det här. En hel samling med flodhästar!!!

Tydligen finns det fler som har fastnat för deras runda former och snälla ögon (även om de nu är det djur som käkar upp flest människor per år). Flodhästsamlingen fick dock stå kvar. Nog för att jag börjar bli tant men jag är inte riktigt redo för att ha ett pensionärshem också.

Flodisar i mass!!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker den uppe till höger snarare verkar vara ett mumintroll än en flodis.

    SvaraRadera
  2. Jag ser ingen som helst likhet :P

    SvaraRadera