onsdag 11 maj 2011

Myran vs Sjuan

Jag hade tänkt att ge mig själv lite nya stolar i försenad 30-års present. Jag har väl varit typ bestämd sen det att jag var tjugo att jag skulle ha ett runt bord med fyra Myran stolar.

Nu har jag mitt runda bord och ska bara fixa stolar. Men nu till problemet... jag börjar fundera på om jag ska köpa Sjuan stolar istället!!! Jobbiga problem den där tösen har tänker ni... men ja...

Här kommer lite pros and cons:

Myran: Sjukt snygg i formen och den stol jag alltid har velat ha. Lyckas aldrig hitta 4st svarta på en gång. Finare om du har ett fyrkantigt bord. Och om jag inte är helt fel ute så kom Myran före Sjuan och är den egentliga 50-talsklassikern :P.

Sjuan: Känns mer stabil för exxempelvis den dagen man ska ha kids som sitter på dom (även om man har fyra ben på Myran). Renare linjer vilket är skönt i och med att bordet är runt. Lättare att få tag på. Dock något uttjatade.

Mitt förslag på lösning: 4 Sjuan stolar till kök, 1 Myran stol till "prydnad" som jag kan titta på och bli glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar