tisdag 24 maj 2011

Mamma byter bo

Jepps, jag är fast i programmet som går på tv4 på måndagar. Kortfattat så handlar det om två mammor som ska byta familjer under en vecka.

Igår var det en överviktig rökande whitetrash morsa som skulle byta familj med en blond käck träningscoach. Dock mådde jag lite illa av att se programmet. Jag har svårt för träningsmänniskor.

Ok, whitetrash mamman var ju inte direkt hälsosam men hon är ju människa hon också. Jag blir grymt irriterad på träningsmänniskor som är heeeelt 100% på att allt som dom gör är rätt. Gärna lite översittare och överdrivet lugna när de ska prata om kost osv.

Ja, du ska tänka på vad du äter. Ja, du ska gärna röra på dig. Men att går runt och prata som en föreläsare hela tiden måste ta på krafterna. "Den här produkten är också en väldigt fet produkt". Förmodligen kommer hennes lilla dotter få ätstörningar redan vid sju års ålder. Men vad gör väl det. Hon är träningscoach och har alltid rätt. Och är blond (viktigt... håller du på med fitness funkar det bättre om du är blond).

Jag personligen tror att allt är bra i måttliga mängder. Detta gäller både mat och träning. Behöver du dricka mängder med porteinpulver osv så tror jag faktiskt inte att Gud... ja vi får blanda in honom här också... skapade kroppen för att vi skulle träna riktig SÅ mycket. Att behöva ta tillskott under träning borde ju vara bevis på att kroppen inte är gjord för att träna på det sättet (än en gång... i måttliga mängder förstår jag effekten).

Ja, ja... kolla gärna på det här klippet då hon eldar upp snabbmat. Underhållande.

Läskig träningsfamilj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar