fredag 6 maj 2011

Who took the bomp?

Ok, man behöver inte alltid vara rätt och inne. Men jag lider ändå lite av att inte kunna hänga med i de senaste årens drinktrend. Jag hatar rosévin!!!

Överallt går det att köpa in hinkar med rosé. Folk har bag-in-box rosé i parken. Ja, det öppnas till och med speciella rosébarer. Om jag bara hade vetat detta när jag var arton.

Ja, det var då det hela började. Min extrema konsumtion utav rosévin. Det var billigt, lagom gott och starkt. För att inte tala om lättdrucket. Festligheterna började ofta på torsdagen med en flaska. Sen kom fredagen med ytterligare en flaska. Ville man sen spexa till det lite extra så blev det två flaskor på lördagen.

Men inte nog med det. Jag och min rosépartner in crime, Karin, blev sjukt mobbade för vårt val av dryck. Tydligen var det enbart a-lagare som drack rosé... äckligt var det också... och ingen kunde förstå hur vi kunde dricka denna blaskiga fylledricka.

Men, men... tiderna ändras... nu sitter alla där med sina glas med rosé i solen och jag kan bara titta på. För DET tror jag att jag klarar utan att få kväljningar. Om inte annat så börjar jag i sann 18-årsanda nynna på Le Tigres Deceptacon så fort jag känner doften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar