lördag 14 maj 2011

Hungry baby syndrome

Jag må vara trettio år men ibland känner jag mig som en bebis.

När jag har ätit lunch så brukar jag vila lite middag. Inte alltid för att jag är så trött, men det är ganska mysigt och du kortar ner dagen vilket behövs när man är arbetslös.

Saken är den att sen när jag vaknar efter någon timme så är jag alltid sjuuuukt hungrig. Jag har visserligen läst någonstans att om du lägger dig precis när du har ätit så går all energi åt till förbränning av maten. Vilket då gör att ja... maten förbränns bättre. Bra, bra tänker många.... men oooouuuuaahhhhaaaa!!! Bebisen i mig vill skrika efter mat när jag vaknar.

Japp så var det med det. Liknande scenarion utspelar sig även om morgonen i mitt hem. För att illustrera problematiken får min syrras lilla söta Evelina vara med på bild. Tyvärr träffas vi inte så ofta för hon bor utanför Stockholm. Men i sommar så!!! Wiiiiii!!!

Oooo....

... choklad!!!
 
Sjukt nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar