torsdag 5 maj 2011

Run Paula, run ....

Jag har aldrig kunnat springa. Inte som liten. Inte som stor. Jag kan stå på crosstrainern hur länge som helst (okej viss överdrift). Jag kan power-walka i timmar, tror jag har svart bälte i det. Men springa, det kan jag INTE.

Det närmsta jag har kommit att springa är när jag gjorde en så kallad "Running man" på danslektionerna i hip-hop i sexan.

Så nu har jag ett litet projekt på gymmet. Jag ska lära mig att springa. Eller jogga som man kanske borde kalla det. Det ser så sjukt skönt ut och jag vill också kunna som alla andra. Även om mina fötter är lite knasiga och säger nåt annat.

Innan har jag kört 2 min löpning, 4 min gång... och varvat om vartannat. Men idag klarade jag 4 minuter löpning. Låter inte mycket. Men för mig var det en stor seger. Nästa gång blir det 5 minuter. Och fram till sommaren ska jag vara uppe i tio.

Wish me luck!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar