tisdag 18 september 2012

Igår gick jag hem...

... en timme tidigare från jobbet. Hade ork att att ha besök, men lyckades dock sova alldeles för lite inatt igen. Men, men...

I morse gick jag lite tidigare till jobbet. Tog en städning av butiken och började med allt pappersarbete som skulle göras under dagen. Lite härligt svettig och fin lyckades jag bli av det.

Under första timmen stog jag själv, och vad händer då. Jo, när jag står och läser lite mail kommer en man fram och presenterar sig. Han kom från huvudkontoret i Varberg och skulle kolla butiken.

Jag var ju i lite ofas, men tror ändå att jag lyckades visa mig från min bästa sida. Jag till och med ursäktade mig så att jag kunde gå och ta hand om en kund.

När jag väl började sälja till kunden så var hela scenariot som taget från en säljmanual och jag lyckades verkligen naila försäljningen mitt framför nissen från huvudkontoret. Det sista han sa innan han lämnade butiken var dessutom "Väldigt snygg och prydlig butik, sånt gillar vi!". Mycket bra kändes det he, he...

Vid elva kom förstärkning och jag kunde göra färdigt allt pappersjox och kunde gå hem redan vid ett. Underbart! Dessutom hade någon passat på att fjäska för chefen he, he.... nyputsade stövlar.... ja tack! Visserligen ska hon sluta... men va fan... det var fint ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar