lördag 28 januari 2012

Jag vill höra en lönehelg...

... explodera utanför mitt fönster.

Ja, det är typ vad jag har varit med om idag. Första lönehelgen jag jobbar som butikschef på Scorett och lite press har det allt varit. Mycket snack om hur jag måste peppa mina medarbetare så att de säljer mer osv.

Dagen bärjade dock helt av banan med personal som inte kom och en stirrig Paula som skulle försöka serva kunder i två butiker (Scorett ligger tillsammans med en Ecco butik). Men då fick jag iallafall känna på hur det är att jobba som chef och styra upp saker när det inte går som man vill.

Det var kanske mindre kul att ringa runt till personal man aldrig träffat och börja gnälla på att de inte kommit i tid det första man gjorde men, men. De kom tillslut. Och jag är stolt att säga att vi inte bara klarade dagens satta budget utan ökade till och med lite. Me happy.

Nu kan jag kanske vara liiiite lugnare imorgon!!! Helskön extrapersonal var det dessutom... jag och den ena extratjejen ska införa dresscode Monki-style på Scorett Entré. Får se hur pigga de andra är på detta :P.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar