tisdag 17 januari 2012

Mindfulness test

Ja, jag är en sån där "ångest-fia" Har alltid varit och kommer alltid att vara. Nu vill jag inte dra ner den här bloggen i nåt svart hål och skrämma upp alla läsare. Jag vill mest informera och avdramatisera.

Okej, det ÄR sjukt jobbigt men som med allt annat så lär man sig leva med det. Personligen tycker jag att jag är extra cool när jag trotsar mig själv och går helt emot vad "ångest-spöket" säger till mig.

Hur som... det var inte ångest jag skulle prata om. Utan en ny vana jag har lagt till med på morgonen. Lite flummig kanske men ack så skön.

Jag kör en snabbvariant av så kallad "Mindfulness" meditation. Finns varianter på fyra till tio minuter. Jag vet inte om det direkt funkar än, men det känns ganska skönt.

Så... om några veckor kommer jag med en uppföljning om hur det har gått!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar