onsdag 4 januari 2012

Våldtäkt av mage

Ja, jag vet att man inte ska skriva om sånna här saker i sin blogg.... men jag tänkte att det kanske kunde vara bra för alla som fasar för detta ingrepp att veta hur det egentligen ligger till.

Jag har haft ont i magen nu i över en vecka så jag fick en remiss till gastroskopi. Efter vad man har läst och hört så skulle detta typ vara domedagen för mig. Vaknade med lite lagom ångest men tog en promenix ner till doktorn så det värsta gick över.

Och tur var väl det... det var inte alls så farligt som alla säger. Sjuksköterskan var jättesnäll och pedagogisk. Fick bedövningssprej i halsen och sen någon lugnande spruta så man blev sådär härligt salongsberusad he, he.

I cirka fem sekunder klöktes man lite då slangen gick ner i svalget.... inte värre än när du går in på en bajamaja på Roskilde typ. Sen dräglade man lite för att munnen var öppen.... men allt som allt så var det inte sådär extremt otrevligt som alla hade målat upp det för mig. Man kände inte av slangen i magen eller proverna de tog.

Så ja, till alla rädda.... stirra inte upp er i onödan. Nu får vi bara hoppas att mina prover ger svar på gåtan till mitt magont och illamående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar