tisdag 20 mars 2012

Det är inte ofta...

... jag blir arg. Men ibland händer det. Jag önskar härmed att alla mina läsare slutar handla på Dressman... på Entré iallafall. Gahhhh... ja vart ska jag börja....

Vi har ju ett externt lager där vi lastar in dubbelleveranser osv. Jag var där häromdagen då Dressmans BC kom och började smöra. Sen frågade han om han kunde lägga in deras 1,5m*3m stora neonskylt på mitt lager. Jag sa att nej det var jag inte så pigg på. Han försökte säkert i fem minuter men jag gav mig inte.

Igår så var han på min kollega som även hon sa nej. I morse kom han åter igen in och frågade och jag förklarade att vi har säsongsbyte med våra lager och behöver all plats vi kan få, och att min vd kommer på fredag och ska kolla över våra lager, samt att det är inventering på gång. Men fattade han vinken?!? Neeee...

Han fortsatte tjata men jag stog på mig. Han undrade varför jag var så svår. Hum... jag undrade varför han inte kunde ta ett nej. Han bad om numret till min chef... som han fick (hon var på min sida he, he).

Nu i eftermiddags kom killen in IGEN och frågade om jag hade tid. Det hade jag verkligen inte men tänkte att jag får ju vara lite trevlig. Han tog med mig på en tur upp till deras lager på 4e våningen (vi har även ett i källare så jag tyckte inte synd om honom). Där skulle han visa hur lite plats han hade och hur mycket plats jag hade på mitt lager.

Jag sa nej, nej, nej... ja typ 1000 gånger. Jag är inte den som höjer rösten men tillslut sa jag faktsikt till honom att jag tyckte inte att detta var ett sjysst sätt att sköta det på och att efter hans trakasserier ville jag verkligen inte hjälpa honom. Och vad säger han då?!?! Jo....:

- Hade du hjälpt mig då om jag inte hade tjatat?!?

Gahhh!!!!!!! Vilken störig människa. Ställ inte en fråga eller be om en tjänst om du inte kan godta svaret du får. Gud jag blev sådär brudigt arg att jag nästan började lipa ha, ha.

Kommer han in igen kommer jag minsann be honom om nummret till hans chef. Lite hyffs och respekt måste man fan ha.

Phu... så... det var skönt att får skriva av sig lite he, he.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar