söndag 11 mars 2012

Stadsbo

Jag var just och handlade min mat inför veckan. Lat som jag är så fick det bli på Coop runt hörnet. Det är inte direkt den billigaste butiken att handla mat i... men då kom jag att tänka på en väldigt bra krönika som en av mammas gamla bekantas dotter har skrivit.

Den handlar om oss som bor i stan. Jag vet att när jag bodde i Emmaboda så var det ett himla tjatande om bensinpriserna och inköp av bilar osv. Men tänk såhär... i Emmaboda är iallafall inte maten lika dyr som på mitt Coop runt hörnet. För priset av min lägenhet skulle jag säkert kunna köpa två mindre villor där.

Jag hade gärna bott på landet igen... och jag gnäller inte över priserna här. Men det är just det... gnällspikar kan väl bara sluta upp med det och kanske prova att ta tag i saker istället. Gräset är inte grönare på andra sidan.

De kronorna extra jag får lägga på min mjölk här på Coop vet jag att min mamma lägger på sin bilförsäkringa var månad. Ja, ja...

Lär krönikan här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar