måndag 19 mars 2012

Släkttradition

Att gå på stan när man är liten är kanske inte direkt ens favoritsyssla. Men vad jag minns ifrån när jag var barn var att när vi åkte till stan med farmor så fick vi alltid en peng som vi kunde "rumla upp" i närmsta leksaksaffär.

Nu är jag ju inte farmor men jag tänkte ändå att man kan försöka hålla traditionen vid liv. Så igår när Elias var här och jag och syrran ville gå på stan och shoppa så försökte jag göra en fuling och lura in honom på Åhléns leksaksavdelning. Men tyvärr är han ju inte dum. Efter fem minuter så säger han:

- Men åååå Paula... jag vill ju gå till den RIKTIGA leksaksaffären!!!

Jag kanske borde ha spelat in honom när han sa det så att Hansa Leksaker kunde haft det som radioreklam he, he. Men vi gick dit iallafall. Och så skulle han få välja en liten sak.

Lite tid tog det... men ja det kunde ju kvitta... jag kunde ju verkligen sätta mig in i hur det var när man visste att oooo nu får jag välja vad jag vill i en hel stor leksaksaffär. Det var ju rena lyckan.

En liten legobil blev det tillslut. Nästa gång får jag ta med Evelina till de lite mer tjejiga grejerna... då kanske man kan lura på henne en barbie eller två he, he.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar